Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Particuliere klant gewond door wat u hem verkocht, wat nu?

Een particuliere klant beweert een verwonding te hebben opgelopen door een gebrek in het product dat u hem verkocht. Kan hij u dan aansprakelijk stellen voor de schade die hij daardoor leed? Hoe gaat u daar het best mee om? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Uw particuliere klant beweert uw pakket niet ontvangen te hebben, wat nu?

Een particuliere klant die iets via uw webshop kocht beweert uw pakket niet ontvangen te hebben. Moet u het pakket dan nogmaals opsturen? Hoeveel tijd heeft u om een product te leveren dat een klant via uw webshop kocht? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Uw eten bleef op de maag van een klant liggen!?

U heeft een taverne, restaurant, broodjeszaak of voedingswinkel. Een van uw klanten vraagt een schadevergoeding omdat hij ziek geworden zou zijn na iets gegeten te hebben (van) bij u. Hoe gaat u met zo’n vraag om? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Uw concurrent speelt het spel niet eerlijk, wat nu?

Een nabijgelegen concurrent neemt een loopje met de wettelijke regels rond bijvoorbeeld solden, prijsverminderingen of verkopen met verlies. Welke stappen kunt u daartegen ondernemen? Kunt u dit ook melden aan een overheidsdienst? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Betalen voor ongeval op parking van uw winkel/restaurant?

Als u een parking heeft aan uw zaak, kan het weleens gebeuren dat daar een aanrijding plaatsheeft. Wie is er in dat geval aansprakelijk voor de schade? Riskeert u ook zelf voor de kosten te moeten opdraaien? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Aansprakelijk voor een ongeval op uw parking?

U heeft aan uw horecazaak of winkel een parking voor uw klanten. Kunt u aansprakelijk gesteld worden door een klant als die schade oploopt aan zijn wagen tijdens een bezoek aan uw zaak? Kunt u aankloppen bij een verzekering? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Wie draait op voor verloren pakjes?

Een klant die via uw webshop een bestelling plaatste, beweert dat het pakje nooit geleverd werd. Wie draait hier dan voor op? Wat als uw klant gebruikmaakt van diens bedenktijd, het pakket terugstuurt en dat nooit bij u aankomt? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Potje breken, potje betalen?

Een van uw klanten beschadigt ‘per ongeluk’ een product dat u in uw winkel verkoopt, of brengt schade toe aan uw winkelinrichting. Kunt u daar een schadevergoeding voor vragen? Waarmee moet u rekening houden? Meer...

RECHT - AANSPRAKELIJKHEID

Wat als uw klant geen mondmasker wil opzetten?

Een klant weigert om een mondmasker op te zetten in uw zaak. Moet u hem dan daartoe verplichten? Wat riskeren u en uw klant als er een controle komt en de mondmaskerplicht in uw zaak niet nageleefd wordt? Meer...

RECHT - VARIA

De loonaansprakelijkheid in de voedingssector

Meer...

Geactualiseerd op: 10.05.2024

Meer van Indicator