Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

HANDELSPRAKTIJKEN - ALGEMENE VOORWAARDEN

In welke gevallen mag u betalingen met cash weigeren?

Kunt u weigeren dat klanten hun aankopen in uw winkel of rekeningen in uw horecazaak cash betalen en uitsluitend elektronische betaalmogelijkheden aanbieden? Wat zegt een nieuwe wet van 8 februari 2024 daarover? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - ALGEMENE VOORWAARDEN

Kunnen klanten de wisselbaarheid van een eindejaarscadeau eisen?

Klanten gaan er weleens van uit dat zaken die ze bij u kochten als kerst- of nieuwjaarsgeschenk nadien sowieso gewisseld mogen worden. Is dat wel zo? Waarop let u maar beter als u toestaat dat geschenken worden ‘geruild’? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - ALGEMENE VOORWAARDEN

Uw stock zelf goedkoop aankopen in China?

Op allerhande websites ziet u weleens dat er goedkoop Chinese producten aangeboden worden. Wat als u die nu eens zelf rechtstreeks uit China laat komen om ze door te verkopen in uw winkel? Met wat moet u rekening houden? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - ALGEMENE VOORWAARDEN

De kerstmenu’s werden niet afgehaald, wat nu?

U biedt een afhaal kerst- en/of nieuwjaarsmenu aan. Hoe kunt u dan vermijden dat een bestelling niet afgehaald wordt en u uw geld niet ziet? Wat kunt u doen als een klant die een bestelling deed toch niet komt opdagen? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - ALGEMENE VOORWAARDEN

Verplichte Bancontact in uw winkel op de planning

In de loop van 2022 zou elke winkel aan klanten de mogelijkheid moeten bieden om elektronisch te betalen. Wat betekent dat precies voor uw zaak? Kunt u dan een extra vergoeding aanrekenen aan wie niet cash betaalt? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - ALGEMENE VOORWAARDEN

Heeft klant bedenktijd bij een telefonische bestelling?

Een klant belt u op om iets te bestellen. Hij schrijft de verkoopprijs ook over op uw rekening. Enkele dagen nadien laat hij weten zich te hebben bedacht en zijn geld terug te willen. Heeft uw klant in zo’n geval bedenktijd? We zetten de principes uiteen... Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - ALGEMENE VOORWAARDEN

Voorschot vragen betekent bestelling verplicht maken?

Als een klant een product wil kopen dat niet in voorraad is en dat u moet bestellen, vraagt u hem misschien wel om een voorschot. Bent u in dat geval verplicht om een bestelbon op te maken? Wat moet op de bestelbon dan precies vermeld staan? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - ALGEMENE VOORWAARDEN

Een agressieve klant in uw winkel?

Steeds meer collega-winkeliers worden sinds de coronamaatregelen geconfronteerd met agressie van klanten. Wat kunt u doen als u dat zelf meemaakt? Hoe zorgt u ervoor dat u ook over bewijzen beschikt van de feiten? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - ALGEMENE VOORWAARDEN

Kan uw klant achteraf zijn bestelling nog annuleren?

U doet een commerciële actie voor uw klanten waarbij u extra voordelen toekent voor wie direct iets bestelt bij u. Wat als de klant zijn bestelling nadien annuleert? Kunt u dat weigeren of er een forse schadevergoeding aan koppelen? Meer...

RECHT - OFFERTES & CONTRACTEN

Een bestelbon voor uw klanten, ook op de kerstmarkt?

Een klant wil iets bestellen wat u niet in voorraad heeft. Bent u dan verplicht om een bestelbon op te maken? Wat moet daar in het voorkomende geval dan ­precies allemaal instaan? Kunt u datzelfde model ook op de kerstmarkt gebruiken? Meer...

Geactualiseerd op: 14.05.2024

Meer van Indicator