Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
EIGEN WEBSITE - JURIDISCH
Foutieve prijs in uw webshop?
Wanneer u de productprijzen in uw webshop manueel ingeeft, is een foutje snel gemaakt. Wat dan? Meer...
ZAKELIJK - JURIDISCH
Verplichte info op uw website
Heeft u een website voor uw bedrijf of zaak, dan bent u wettelijk verplicht om daar specifieke gegevens op te vermelden. Hoe zit dat precies? Meer...
ZAKELIJK - JURIDISCH
Online verkoop: nieuwe garantieregels
Onlangs werd de bewijstermijn in het kader van het garantierecht bij een verkoop gewijzigd. Wat betekent dat voor u als online handelaar? Meer...
ZAKELIJK - JURIDISCH
Welke talen spreekt uw webshop?
Als online verkoper moet u allerlei essentiële info verstrekken in een ‘duidelijke en begrijpelijke’ taal. Wat houdt die verplichting precies in? Meer...
ZAKELIJK - JURIDISCH
Nieuwe regels voor online spelers
Bent u als handelaar of ondernemer actief op internet? Houd dan rekening met de nieuwe wetgeving. Meer...
ZAKELIJK - JURIDISCH
De consument is beter beschermd
Verkoopt u online? Weet dan dat uw particuliere klan-ten in heel Europa nu sterker in hun schoenen staan. Meer...
ZAKELIJK - JURIDISCH
Online verkopen in coronatijden
Heeft u geen echte webshop, maar krijgt u vanwege de quarantaine bestellingen via bv. e-mail, WhatsApp of Facebook? Hoe zit dat dan op juridisch vlak? Meer...
ZAKELIJK - JURIDISCH
Buitenlandse klanten in uw webshop?
Door het Europese verbod op ‘geoblocking’ mag uw webshop geen buitenlandse klanten weigeren. Waarmee moet u rekening houden? Meer...
EIGEN WEBSITE - E-COMMERCE
Online bestellingen gratis verzenden?
Veel webwinkels pakken uit met een gratis verzending van de aangekochte spullen. Is dit ook haalbaar voor uw webshop, en zijn er alternatieven? Meer...
ZAKELIJK - JURIDISCH
Wat als een online aankoop tegenvalt?
U bent niet tevreden over een online aankoop. Of er is een probleem met iets wat u zelf verkocht heeft via uw webshop. Wat zijn dan uw rechten en plichten? Meer...