Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
RECHT - VARIA
“Sorry, u bent hier niet meer welkom...”
Een klant met wie u, naar aanleiding van zijn vorige bezoek aan uw zaak, serieus overhoopligt, stapt opnieuw uw winkel binnen. Mag u hem zonder meer de deur wijzen of bent u niet helemaal baas in eigen huis? Meer...
RECHT - VARIA
Exit medisch attest?
Wellicht heeft u ook gehoord dat het zgn. rijgeschiktheidsattest niet langer vereist is om zo het ‘carpoolen’ aantrekkelijker te maken. Betekent dit dat het attest in andere gevallen dan nog wel vereist is of hoe zit dat precies? Meer...
HANDELSPRAKTIJKEN - VERKOOPWEIGERING
Sorry, wij leveren niet aan u...
Regelmatig worden collega’s geconfronteerd met een leverancier die niet (meer) wil leveren. Kan een leverancier dat zomaar? Kunt u die leverancier op de één of andere manier verplichten om toch te leveren? Meer...
RECHT - BESTELLING
Hoe vermijdt u ‘nepbestellingen’?
U overweegt om uw klanten via e-mail te laten bestellen. Loopt u hierdoor een groter risico op ‘nepbestellingen’? Welke voorzorgen kunt u nemen? Meer...
RECHT
Wat doet u tegen klanten die hun spullen niet ophalen?
Stel, u heeft een elektrozaak of een fietswinkel en sommige klanten halen na een herstelling hun zaken niet op. Na een tijdje zit u wel met plaatsgebrek. Wat mag u dan met die spullen doen? Meer...
VAN HOREN ZEGGEN
Retouche of bedenktijd, zeg het maar
Stel, u verkoopt bv. een jas op een beurs en u doet ter plaatse reeds de retouche. “Op die manier vermijdt men dat een klant de regel van de zeven dagen bedenktijd kan inroepen.”, heeft u horen zeggen. Klopt dat echter wel? Meer...