Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - VARIA

“Sorry, u bent hier niet meer welkom...”

Een klant met wie u, naar aanleiding van zijn vorige bezoek aan uw zaak, se­rieus overhoopligt, stapt opnieuw uw winkel binnen. Mag u hem zonder meer de deur wijzen of bent u niet helemaal baas in eigen huis? Meer...

RECHT - VARIA

Exit medisch attest?

Wellicht heeft u ook gehoord dat het zgn. rijgeschiktheidsattest niet langer vereist is om zo het ‘carpoolen’ aantrekkelijker te maken. Betekent dit dat het attest in andere gevallen dan nog wel vereist is of hoe zit dat precies? Meer...

HANDELSPRAKTIJKEN - VERKOOPWEIGERING

Sorry, wij leveren niet aan u...

Regelmatig worden collega’s geconfronteerd met een leverancier die niet (meer) wil leveren. Kan een leverancier dat zomaar? Kunt u die leverancier op de één of andere manier verplichten om toch te leveren? Meer...

GOED OM TE WETEN - BETALING

“Ik ben die koperen centjes zo beu…”

Meer...

RECHT - BESTELLING

Hoe vermijdt u ‘nepbestellingen’?

U overweegt om uw klanten via e-mail te laten be­­stellen. Loopt u hierdoor een groter risico op ‘nep­bestellingen’? Welke voorzorgen kunt u nemen? Meer...

GOED OM TE WETEN - BANCONTACT

Mag ik met mijn gsm betalen?

Meer...

RECHT

Wat doet u tegen klanten die hun spullen niet ophalen?

Stel, u heeft een elektrozaak of een fietswinkel en sommige klanten halen na een herstelling hun zaken niet op. Na een tijdje zit u wel met plaatsgebrek. Wat mag u dan met die spullen doen? Meer...

GOED OM TE WETEN

Krijgt u ook een terugbetaling van het FAVV?

Meer...

VAN HOREN ZEGGEN

Retouche of bedenktijd, zeg het maar

Stel, u verkoopt bv. een jas op een beurs en u doet ter plaatse reeds de retouche. “Op die manier vermijdt men dat een klant de regel van de zeven dagen bedenktijd kan inroepen.”, heeft u horen zeggen. Klopt dat echter wel? Meer...

VRAAG VAN DE WEEK

Moet u uw klanten ‘cash’ terugbetalen?

Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator