Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
AANSPRAKELIJKHEID - VARIA
Andere materialen dan afgesproken gebruiken toch mogelijk?
Moet u een schadevergoeding betalen als u materialen van een ander merk dan afgesproken gebruikt op een werf? De eerste rechter vond van wel, maar wat zei de rechter in beroep daar recent over? Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - VARIA
Kunt u zich indekken als uw klant ‘iets speciaals’ vraagt?
Uw klant vraagt u ‘iets speciaals’ waardoor u niet in alle omstandigheden kunt garanderen dat het resultaat perfect zal zijn. Dat is bv. zo als u beton moet polieren in een woning. Kunt u zich daar vooraf dan tegen indekken? Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - VARIA
Die muur langs de oprit in goedkopere uitvoering a.u.b.
Een klant vraagt u of bepaalde werken niet goedkoper uitgevoerd kunnen worden dan eerst gepland. Kunt u zonder meer op die vraag ingaan? Wat is daarbij volgens de rechter van belang? Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - ARCHITECT
Uw klant heeft zijn architect de deur gewezen…
Een klant vraagt u om met de ruwbouwwerken te starten. Algauw stelt u vast dat uw klant de samenwerking met zijn architect stopgezet heeft en dat die de werken dus niet opvolgt. Wat zijn in dat geval de aandachtspunten? Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - VARIA
Onvoldoende gewaarschuwd waar het fout kan gaan?
U voert renovatiewerken uit bij een klant. In welke mate riskeert u om nadien een stuk van uw factuur te moeten laten vallen omdat u uw klant niet waarschuwde voor mogelijke problemen? De rechter had daar onlangs een klare kijk op… Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - VARIA
Er zijn grenzen aan uw plicht om te informeren…
De klant van uw collega wilde de factuur niet betalen omdat hij vochtproblemen kreeg. Hij vond dat uw collega hem vooraf had moeten informeren over fouten die de architect gemaakt had in het concept van het dak. Zijn er geen grenzen? Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - VARIA
Draai niet op voor de fouten van een ander…
Een collega moest bij een klant een plat dak leggen. Hij stelde echter vast dat de waterkering in de muren niet goed zat. Hij vroeg ons hoe hij kon vermijden dat zijn klant hém achteraf kon aanspreken bij eventuele vochtproblemen… Meer...
HET OVERKWAM UW COLLEGA - ENERGIEPRESTATIEREGELGEVING
Als aannemer wakker liggen van de EPB-normen?
De klant van uw collega weigerde om de factuur te betalen omdat het vereiste E-peil in zijn woning niet gehaald werd. Pardon? Ú moet er als aannemer toch niet voor zorgen dat die zgn. EPB-normen gehaald worden? Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - VARIA
Mag u wel afwijken van de norm?
In de bouwsector zijn er minimumnormen opgesteld over allerhande zaken. De recentelijk gepubliceerde glasnorm ligt zo hoog dat veel opdrachtgevers hiervan willen afwijken. Kunt u daarin meegaan of loopt u dan zelf enig risico? Meer...