Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
AANSPRAKELIJKHEID - VARIA
Bewijs dat u als aannemer uw klant goed geïnformeerd heeft
Een opdrachtgever contacteert u voor de uitvoering van bepaalde werken. Het volstaat dan niet om een offerte op te stellen en aan de slag te gaan. U heeft als aannemer immers heel wat verplichte mededelingen te doen aan uw opdrachtgever. Welke zijn dat precies? Even kijken. Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - VARIA
Vertraging op de werf door sneeuw is overmacht
U heeft vertraging op een werf door aanhoudende sneeuw. Wordt de uitvoeringstermijn die u met de klant afsprak daardoor verlengd? Meer...
RECHT - OPLEVERING
Uw werk beschadigd door een andere aannemer
U voert werken uit bij een klant. Na u gaat er een andere aannemer aan de slag en die beschadigt hetgeen u pico bello afwerkte. Wie riskeert in zo’n geval wat? Een rechter had alvast een klare kijk op die problematiek… Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - VARIA
Heeft u uw klant correct geïnformeerd?
De technische voorschriften rond de klimaatregeling van woningen worden alsmaar complexer. Hetzelfde geldt voor de techniciteit van de installaties zelf. Wat is daarbij voor u van belang om achteraf niet in de problemen te komen? Meer...
LASTIGE KLANTEN - VARIA
Moet ú de factuur van die andere aannemer betalen?
Een klant presenteert u de rekening van een herstelling aan door u uitgevoerde werken. Die herstelling is wel door een andere aannemer of door de leverancier uitgevoerd. Kan hij dat wel? De rechter had daar onlangs een frisse kijk op… Meer...
AANSPRAKELIJKHEID - VARIA
Er zijn grenzen aan uw plicht om te informeren…
De klant van uw collega wilde de factuur niet betalen omdat hij vochtproblemen kreeg. Hij vond dat uw collega hem vooraf had moeten informeren over fouten die de architect gemaakt had in het concept van het dak. Zijn er geen grenzen? Meer...
HET OVERKWAM UW COLLEGA - ENERGIEPRESTATIEREGELGEVING
Als aannemer wakker liggen van de EPB-normen?
De klant van uw collega weigerde om de factuur te betalen omdat het vereiste E-peil in zijn woning niet gehaald werd. Pardon? Ú moet er als aannemer toch niet voor zorgen dat die zgn. EPB-normen gehaald worden? Meer...
HET OVERKWAM UW COLLEGA - UITVOERINGSTERMIJN
Zijn schuld, mijn fout?
Een collega die bij een klant nieuwe ramen moest plaatsen, moest de start van de werken uitstellen omdat zijn leverancier niet tijdig kon leveren. “Daar kan ik niets aan doen”, had hij gezegd, maar dat draaide anders uit… Meer...