Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

VERZEKERING - TIENJARIGE AANSPRAKELIJKHEID

Uw tienjarige aansprakelijkheid verplicht te verzekeren?

Er zijn plannen om aannemers te verplichten om hun tienjarige aansprakelijkheid te verzekeren. Bestaan er nu dan nog geen polissen die dat risico indekken? Wat is er voor u en voor uw klant in dat verband van belang? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Verder bouwen op werken uitgevoerd door een collega…

Uw collega kreeg de vraag om een andere aannemer op te volgen. Bij een eerste plaatsbezoek bleek echter dat die niet op alle fronten vakwerk afgeleverd had. Wat is er in zo’n geval voor u van belang en hoe pakt u het aan? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - ARCHITECT

Uw klant heeft zijn architect de deur gewezen…

Een klant vraagt u om met de ruwbouwwerken te starten. Algauw stelt u vast dat uw klant de samenwerking met zijn architect stopgezet heeft en dat die de werken dus niet opvolgt. Wat zijn in dat geval de aandachtspunten? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - UITVOERING WERKEN

Herstelling niet door u, wél op uw kosten? Ho maar…

Een klant beklaagt zich erover dat u de werken niet goed uitgevoerd heeft. Blijkt dat u effectief iets fout gedaan heeft, wacht dan niet te lang om in actie te schieten, zo waarschuwde de rechter onlangs… Meer...

LASTIGE KLANTEN - VARIA

Oké klant, maar staat u zelf in voor uw eigen materiaal?

Sommige klanten kopen hun materiaal zelf aan bij een leverancier en vragen dan aan u om dit te plaatsen. Uw collega kwam daarmee onlangs in de problemen. Hoe dekt u zich het best in? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Onvoldoende gewaarschuwd waar het fout kan gaan?

U voert renovatiewerken uit bij een klant. In welke mate riskeert u om nadien een stuk van uw factuur te moeten laten vallen omdat u uw klant niet waarschuwde voor mogelijke problemen? De rechter had daar onlangs een klare kijk op… Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Er zijn grenzen aan uw plicht om te informeren…

De klant van uw collega wilde de factuur niet betalen omdat hij vochtproblemen kreeg. Hij vond dat uw collega hem vooraf had moeten informeren over fouten die de architect gemaakt had in het concept van het dak. Zijn er geen grenzen? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Draai niet op voor de fouten van een ander…

Een collega moest bij een klant een plat dak leggen. Hij stelde echter vast dat de waterkering in de muren niet goed zat. Hij vroeg ons hoe hij kon vermijden dat zijn klant hém achteraf kon aanspreken bij eventuele vochtproblemen… Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA - ENERGIEPRESTATIEREGELGEVING

Als aannemer wakker liggen van de EPB-normen?

De klant van uw collega weigerde om de factuur te betalen omdat het vereiste E-peil in zijn woning niet gehaald werd. Pardon? Ú moet er als aannemer toch niet voor zorgen dat die zgn. EPB-normen gehaald worden? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - TIENJARIGE AANSPRAKELIJKHEID

Draait u op voor de fouten van uw voorganger?

Uw klant vraagt u of u de ruwbouwwerken van uw collega verder wilt komen afwerken. U wilt dat wel doen, maar hoe zit het met de zgn. tienjarige ­aansprakelijkheid? Moet u dan ook opdraaien voor zijn fouten? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator