Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 10 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Bewijs dat u als aannemer uw klant goed geïnformeerd heeft

Een opdrachtgever contacteert u voor de uitvoering van bepaalde werken. Het volstaat dan niet om een offerte op te stellen en aan de slag te gaan. U heeft als aannemer immers heel wat verplichte mededelingen te doen aan uw opdrachtgever. Welke zijn dat precies? Even kijken. Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Kunt u zich indekken als uw klant ‘iets speciaals’ vraagt?

Uw klant vraagt u ‘iets speciaals’ waardoor u niet in alle omstandigheden kunt garanderen dat het resultaat perfect zal zijn. Dat is bv. zo als u beton moet polieren in een woning. Kunt u zich daar vooraf dan tegen indekken? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Verder bouwen op werken uitgevoerd door een collega…

Uw collega kreeg de vraag om een andere aannemer op te volgen. Bij een eerste plaatsbezoek bleek echter dat die niet op alle fronten vakwerk afgeleverd had. Wat is er in zo’n geval voor u van belang en hoe pakt u het aan? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - ARCHITECT

Uw klant heeft zijn architect de deur gewezen…

Een klant vraagt u om met de ruwbouwwerken te starten. Algauw stelt u vast dat uw klant de samenwerking met zijn architect stopgezet heeft en dat die de werken dus niet opvolgt. Wat zijn in dat geval de aandachtspunten? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Heeft u uw klant correct geïnformeerd?

De technische voorschriften rond de klimaatregeling van woningen worden alsmaar complexer. Hetzelfde geldt voor de techniciteit van de installaties zelf. Wat is daarbij voor u van belang om achteraf niet in de problemen te komen? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID

U krijgt veiligheidsinstructies. Pfff…

Meer...

LASTIGE KLANTEN - UITVOERING WERKEN

Uw klant doet het voorbereidende werk…

Uw collega had verder gewerkt op het voorbereidende werk van zijn klant. Nadien doken er problemen op, duidelijk te wijten aan de door de klant uitgevoerde ­werken. Toch deelde uw collega in de klappen. Wat is er voor u van belang? Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Onvoldoende gewaarschuwd waar het fout kan gaan?

U voert renovatiewerken uit bij een klant. In welke mate riskeert u om nadien een stuk van uw factuur te moeten laten vallen omdat u uw klant niet waarschuwde voor mogelijke problemen? De rechter had daar onlangs een klare kijk op… Meer...

AANSPRAKELIJKHEID - VARIA

Draai niet op voor de fouten van een ander…

Een collega moest bij een klant een plat dak leggen. Hij stelde echter vast dat de waterkering in de muren niet goed zat. Hij vroeg ons hoe hij kon vermijden dat zijn klant hém achteraf kon aanspreken bij eventuele vochtproblemen… Meer...

HET OVERKWAM UW COLLEGA - ENERGIEPRESTATIEREGELGEVING

Als aannemer wakker liggen van de EPB-normen?

De klant van uw collega weigerde om de factuur te betalen omdat het vereiste E-peil in zijn woning niet gehaald werd. Pardon? Ú moet er als aannemer toch niet voor zorgen dat die zgn. EPB-normen gehaald worden? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator