Aanverwante adviezen
Zoekresultaat: 10 adviezen
RECHT - FACTUUR
Een factuur ‘gemotiveerd’ protesteren?
Stel, u bent het niet eens met een factuur van een leverancier van diensten of producten. Volstaat het dan om die factuur terug te sturen met de melding ‘geprotesteerd’ of moet u motiveren waarom u het niet eens bent met de factuur? Meer...
RECHT
U wordt ondernemer: welke gevolgen?
Ingevolge een nieuwe wet worden ook artsen en tandartsen vanaf 01.11.2018 juridisch gezien als ondernemers beschouwd. Welke gevolgen heeft dat? Meer...
RECHT - FACTUUR
‘Geprotesteerd’ vermelden op de factuur is niet genoeg...
Stel, u bent het niet eens met een factuur en u stuurt ze gewoon terug met de vermelding ‘geprotesteerd’. Is dat ‘juridisch gezien’ voldoende of moet u het anders aanpakken om ‘uw rechten te vrijwaren’? Meer...
RECHT - FACTUREN
Een factuur van vier jaar oud, nog te betalen?
Stel, u krijgt een factuur van een leverancier voor een levering van vier jaar geleden. “Is dat nu niet wat lang geleden?”, denkt u. Moet u dat m.a.w. nog betalen of is het misschien al verjaard? Even kijken... Meer...
FACTUUR - GARAGIST
Factuur in de bus omdat u niets besteld heeft…
Een leverancier laat u verstaan dat het geen probleem is dat u een bestelling annuleert. Nadien factureert hij een annulatievergoeding. Kan dat wel? Wat is er voor u van belang? Meer...
RECHT - FACTUUR
Een factuur protesteren, kan dat via e-mail?
U bent het niet eens met de factuur van een leverancier en u wilt die protesteren. Kunt u dat ook doen via e-mail of kan dat echt enkel geldig gebeuren via een aangetekende brief? Meer...
RECHT - FACTUUR
Wanneer is het te laat om een factuur te protesteren?
Een tandarts protesteerde een factuur 30 dagen na ontvangst. Dat zou volgens zijn leverancier te laat zijn, het moest nl. binnen de zeven dagen gebeuren. Klopt dat echter wel in alle gevallen? Wanneer bent u echt te laat om te protesteren? Meer...
RECHT - FACTUUR
Bij wie moet u zijn met uw protest?
Heel wat firma’s voorzien in hun algemene voorwaarden dat hun debiteurenbeheer uitbesteed kan worden en tegenwoordig doen ze dat ook regelmatig. Wat gebeurt er echter als u zo’n factuur betwist? Bij wie moet u dan protesteren? Meer...
RECHT - FACTUUR
Uitleg vragen is niet protesteren…
Facturen correct protesteren blijft een heikel punt. Het is immers niet om het even hoe u reageert op een factuur waarmee u het niet eens bent of die onduidelijk is. Hoe zorgt u ervoor dat u het laken naar u toe kunt trekken? Meer...