Aanverwante adviezen

Zoekresultaat: 8 adviezen

Gesorteerd op checked relevantiedatum

RECHT - FACTUUR

Een factuur ‘gemotiveerd’ protesteren?

Stel, u bent het niet eens met een factuur van een leverancier van diensten of producten. Volstaat het dan om die factuur terug te sturen met de melding ‘geprotesteerd’ of moet u motiveren waarom u het niet eens bent met de factuur? Meer...

RECHT - FACTUUR

Softwareproblemen blijven, dus hun factuur kan wachten?

Stel, u heeft regelmatig problemen met uw medische software en ondanks herhaaldelijk aandringen, geraakt dat maar niet (voor de volle 100%) opgelost. Nu u de periodieke factuur ontvangt, wilt u de puntjes op de i zetten: u betaalt niet tot alles opgelost is. Is dat naast een begrijpelijke ook een juridisch haalbare reactie? Meer...

RECHT - FACTUUR

‘Geprotesteerd’ vermelden op de factuur is niet genoeg...

Stel, u bent het niet eens met een factuur en u stuurt ze gewoon terug met de vermelding ‘geprotesteerd’. Is dat ‘juridisch gezien’ voldoende of moet u het anders aanpakken om ‘uw rechten te vrijwaren’? Meer...

RECHT - FACTUUR

Een factuur van een bedrijf waar u niets besteld heeft...

Stel, u ontvangt een factuur waar u echt niets van weet, u heeft immers nooit iets besteld bij dat bedrijf! Hoe gaat u daarmee om? Moet u zo’n factuur dan ook tijdig protesteren, of hoeft u niks te doen? Meer...

FACTUUR - GARAGIST

Factuur in de bus omdat u niets besteld heeft…

Een leverancier laat u verstaan dat het geen probleem is dat u een bestelling annuleert. Nadien factureert hij een annulatievergoeding. Kan dat wel? Wat is er voor u van belang? Meer...

RECHT - FACTUUR

Wanneer is het te laat om een factuur te protesteren?

Een tandarts protesteerde een factuur 30 dagen na ontvangst. Dat zou volgens zijn leverancier te laat zijn, het moest nl. binnen de zeven dagen gebeuren. Klopt dat echter wel in alle gevallen? Wanneer bent u echt te laat om te protesteren? Meer...

RECHT - FACTUUR

Bij wie moet u zijn met uw protest?

Heel wat firma’s voorzien in hun algemene voorwaarden dat hun debiteuren­beheer uitbesteed kan worden en tegenwoordig doen ze dat ook regelmatig. Wat gebeurt er echter als u zo’n factuur betwist? Bij wie moet u dan protesteren? Meer...

RECHT - FACTUUR

Uitleg vragen is niet protesteren…

Facturen correct protesteren blijft een heikel punt. Het is immers niet om het even hoe u reageert op een factuur waarmee u het niet eens bent of die on­­duide­lijk is. Hoe zorgt u ervoor dat u het laken naar u toe kunt trekken? Meer...

Geactualiseerd op: 17.05.2024

Meer van Indicator