Meest recente adviezen
Zoekresultaat: 57805 adviezen
DEBITEURENBEHEER
Dan er maar op af !
Sommige klanten laten de betaling van hun facturen eindeloos aanslepen. Daarom is het soms noodzakelijk het debiteurenbeleid wat steviger aan te pakken. Wat kunt u doen ? Meer...
WERKEN MET PERSONEEL
Incentives als motivatie
Incentives zijn niet alleen goedkope maar ook efficiënte motiveringsinstrumenten. Wie wordt immers niet graag beloond door zijn baas ? Hoe gaat u te werk en waar kunt u best op letten ? Meer...
TOPPER
De koppen bij elkaar steken
Als plotseling een grote klant van u failliet gaat, dan kunt u in de problemen komen door een forse omzetdaling. Wat u in zo’n geval kunt doen, toont een transportbedrijf dat niet bij de pakken bleef neerzitten... Meer...
OFFERTES
Meer bestellingen met minder offertes
Uit een Amerikaans onderzoek blijkt dat gemiddeld 1 op 5 onderhandelingen tot een bestelling leidt. Een doelgerichte aanpak met zelfs 50 % minder offertes kan leiden tot een verdubbeling van het aantal bestellingen. Hoe pakt u dit aan ? Meer...
SOCIALE INSPECTIE
En wat heeft hij gezegd ?
Bij een controle door de arbeidsinspectie of door de sociale inspectie worden dikwijls verhoren afgenomen van werknemers. Heeft u als werkgever het recht om te weten wat uw werknemers verklaard hebben ? Meer...
SCHRIFTELIJKE VERKOOP
Komt er nog wat van ?
Als u nieuwe klanten wilt krijgen, b.v. via direct mail, dan is het belangrijk dat u snel reageert op binnengekomen respons. Hoe snel moet u zijn ? Meer...
ARBEIDSONGEVAL
U betaalt (bijna) nooit
Een werknemer loopt zware verwondingen op. Het ongeval is te wijten aan een gebrekkig onderhoud van uw machine. Welke risico’s loopt u ? Meer...